Neam Mutat Pe -> WwW.4en3rgY.FOruMZ.Ro

Alăturați-vă forumului, este rapid și ușor

Neam Mutat Pe -> WwW.4en3rgY.FOruMZ.Ro
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

PSIHOLOGIA EVOLUTIEI POSIBILE A OMULUI

2 participanți

In jos

PSIHOLOGIA EVOLUTIEI POSIBILE A OMULUI  Empty PSIHOLOGIA EVOLUTIEI POSIBILE A OMULUI

Mesaj Scris de raDonBlaK Dum Iul 24, 2011 4:19 am


Daca intelegem importanta studierii omului d.p.d.v. al evolutiei sale posibile, vom intelege ca psihologia este studiul principiilor legilor si faptelor evolutiei posibile a omului.
Omul nu se cunoaste pe el insusi. El nu-si cunoaste propriile limite si propriile posibilitati. El nu stie nici macar in ce mare masura nu se cunoaste pe sine.
El de fapt este o masina.
Ce inseamna ca omul este o masina?
Inseamna ca el nu are miscari independente,inauntrul sau in afara lui. El este o masina care este pusa in miscare prin influente externe si factori externi.
Toate miscarile,actiunile,cuvintele,ideile,emotiile,dispozitiile si gandurile sale sunt produse de influente externe. Prin el insusi, el este numai un automat cu un anumit depozit de amintiri despre experiente anterioare si cu o anumita cantitate de energie de rezerva.
Trebuie sa intelegem ca omul nu poate sa faca nimic. Tot ceea ce omul crede ca face el,in realitate se intampla. Se intampla la fel cum "ploua" sau se "topeste zapada". Omul nu poate sa se miste,sa gandeasca sau sa vorbeasca de buna voie. El este o marioneta trasa incoace si incolo de sfori invizibile. Daca el intelege acest lucru,poate sa invete mai mult despre sine si probabil atunci lucrurile pot sa inceapa sa se schimbe pentru el.
Omul este o masina, dar o masina foarte deosebita. El nu are un "EU" sau Ego permanent si neschimbator. El este mereu diferit. Intr-un moment el este unul,intr-un alt moment este altul,intr-un al treilea moment el este un al treilea s.a.m.d.
Iluzia unitatii - este creata in om, in primul rand, de senzatia unui corp fizic unic,de numele sau,care in cazuri normale ramane tot timpul acelasi si,in al treilea rand,de un numar de obiceiuri mecanice care sunt implantate in el prin educatie sau dobandite prin imitatie.
Avand tot timpul aceleasi senzatii fizice,auzind mereu acelasi nume si remarcand in el insusi aceleasi obiceiuri si inclinatii pe care le-a avut inainte, el se considera pe sine ca fiind intotdeauna acelasi. In realitate nu exista unitate in om si nu exista nici un centru de comanda,nici un "EU" sau Ego permanent.
Aceasta este imaginea generala a omului.
Fiecare gand,fiecare sentiment,fiecare senzatie,fiecare dorinta,fiecare placere si fiecare neplacere constituie un "EU". Aceste "Eu"-ri nu sunt legate si nu sunt coordonate in nici un fel.
Fiecare din ele depinde de schimbarea imprejurarilor exterioare si de schimbarea impresiilor.Unele din ele le urmeaza mecanic pe altele,si unele apar intotdeauna insotite de altele. Dar,fara nici o ordine si nici un sistem.
Psihologia - inseamna in realitate - auto-studiu - aceasta fiind a treia definitie a psihologiei.
Masina umana are 7 functii diferite:
1).Gandirea(sau intelectul)
2).Sentimentul(sau emotiile)
3).Functiia instinctiva
4).Functiia motoare(toata activitatea exterioara a organismului,miscarea in spatiu,etc);
5).Sexul(functionarea a doua principii masculin si feminin,in toate manifestarile lor).

1. Functia intelectuala sau a gandirii
- intelegerea unei impresii
- formarea reprezentarilor si conceptelor;
- judecarea
- compararea,afirmarea,negarea,formarea cuvintelor,vorbirea,imaginatia.
2. Sentimentul sau emotiile(a doua functie):
- bucurie
- tristete
- teama
- uimire,etc.
3. Functia instinctiva si motoare
Functia instinctiva a omului include in ea 4 clase diferite de functii:
I - Toata activitatea interna a organismului,toata fiziologia - digestia si asimilarea hranei,respiratia,circulatia sangelui,formarea celulelor noi,eliminarea materiilor produse,activitatea glandelor cu secretie interna,etc.
aII-a - cele 5 simturi: vederea,auzul,mirosul,gustul,pipaitul,cald,frig,etc.
aIII-a - Toate emotiile fizice - toate senzatiile fizice care sunt fie placute,fie neplacute.
aIV-a - Toate reflexele(ex:rasul,cascatul,etc).
4. Functia motoare - include toate miscarile exterioare - ca mersul, scrisul,vorbitul,mancatul si amintirea acestora.
Diferenta dintre functiia instinctiva si cea motoare = Toate functiile instinctive fara exceptie sunt innascute si nu este necesar sa le invatam pentru a le putea folosi in timp ce,nici una din functia motoare nu este innascuta.
Functii motoare ciudate:
- formarea viselor
- imaginatia
-visarea cu ochii deschisi(fantezia)
Esenta - este ceea ce este " innascut" in om.
Personalitatea - este ceea ce este dobandit.
Esenta - nu poate fi pierduta,schimbata sau jignita asa simplu ca personalitatea.
Personalitatea se poate schimba aproape complet odata cu schimbarea imprejurarilor.In mod natural,omului ar trebui sa-i placa ceea ce este bun pentru el si ar trebui sa respinga ceea ce este rau pentru el. Dar acest lucru este valabil numai atata timp cat esenta domina personalitatea - cand omul este sanatos si normal. Cand personalitatea incepe sa domine esenta si omul este mai putin sanatos,lui incepe sa-i placa ceea ce este rau pentru el si sa anticipeze ceea ce este bun pentru el.

Mecanismul total

I. Observare - Nu e suficient sa observi este necesar sa le si rezisti deoarece daca nu poti sa le rezisti nu poti sa le observi.
II. Imaginatia
III.
Exprimarea emotiilor negative - inseamna toate emotiile de violenta sau depresie: autocompatimirea,mania,suspiciunea,teama,supararea,plictiseala,neincrederea,gelozia,etc.

I. Identificarea
" A se identifica" sau "identificarea" este o stare ciudata in care omul petrece mai mult de jumatate din viata. El se "identifica" cu orice:cu ce vede,cu ce simte,cu ce crede,cu ce nu crede,cu ce doreste,cu ce nu doreste,cu ce il atrage,cu ce ii repugna. Manifestari ca:m,intitul,imaginatia,exprimarea emotiilor negative si flecaritul permanent au nevoie de identificare. Ele nu pot exista fara identificare. Daca omul ar putea sa scape de identificare,ar putea sa scape de multe manifestari inutile si prostesti.
II. Considerarea - este de fapt identificarea cu alte persoane. Este o stare in care omul este permanent preocupat de ce anume gandesc altii despre el,daca-i sunt suficient de indatorati,daca il admira destul,etc.
Considerarea - joaca un rol foarte important in viata fiecaruia,dar pentru unii devine o obsesie.
Minciuna
Atat "identificarea" cat si "considerarea" trebuie sa fie observate cu maximum de seriozitate. Numai o deplina cunoastere a lor,le poate diminua.Desi cineva nu le poate vedea in el insusi,totusi le poate usor vedea in altii. Iar fiecare trebuia sa-si aminteasca ca nu difera cu nimic de ceilalti. In acest sens toti oamenii sunt egali.
Cand inveti un tip nou de miscare - activitatea fizica noua pentru un anumit timp,in toate miscarile voastre vor fi dependente de centrul intelectual - numai dupa o anumita perioada miscarile vor incepe sa treaca la centrul motor.
Oricine cunoaste usurarea simtita cand miscarile devin obisnuite,cand adaptarea devine automata si cand nu mai este nevoie sa te gandesti si sa calculezi fiecare miscare tot timpul.
Aceasta inseamna ca miscarea a trecut la centrul motor,de care tine in mod normal.
In viata omul traieste sub doua feluri de influente.
Influente A - Primul fel consta din interesele si atractiile create de viata insasi, interese privind sanatatea proprie, siguranta, bunastarea, placerile,distractiile, proprietatea,vanitatea,mandria,faima,etc.

A II-a categorie - consta din interese de ordin diferit,nascute din idei care nu sunt create de viata ci au la origine scolile - influente B.
Daca omul este complet dominat de influenta A si total indiferent la influentele B - nu i se intampla nimic,si posibilitatea sa de transformare se diminueaza cu fiecare an din viata sa - apoi dispare complet. Aceasta inseamna ca omul moare, ramanand fizic in viata.
Influente C - se poate transmite numai prin cuvantul vorbit,prin instruire directa,explicatie si demonstratie.
Prima directie este studiul fiecaruia asupra lui insusi si studiul sistemului,sau "limbajul".
A doua directie- este lucrul cu alte persoane in cadrul scolii,si lucrand cu ele,nu inseamna numai lucrul cu ele,dar si pentru ele.
A treia directie - este pentru scoala.
Influente C - Ideile si invatatura scolii iau locul centrului magnetic si,treptat incep sa patrunda in diferitele zone ale personalitatii si, cu timpul, in esenta.
In mod normal esenta trebuie sa domine personalitatea,astfel personalitatea putand sa fie foarte folositoare. Dar daca personalitatea domina esenta aceasta produce rezultate neplacute de multe feluri.
Esenta si personalitatea trebuie sa creasca paralel si nu trebuie una sa o intreaca pe cealalta. Centrii se pot inlocui unul pe altul.
Centrul magnetic - se afla in personalitate;el este pur si simplu un grup de interese care,cand devin suficient de puternice,servesc,pana la un anumit grad,ca un factor de indrumare si control.
Centrul de greutate al centrului intelectual este in creier.
Centrul de greutate al centrului emotional este in plexul solar.
Centrii de greutate ai centrului motor si instinctiv sunt in sira spinarii;cel mai lent este centrul intelectual. Cel mai rapid dintre toti este centrul emotional,desi in starea de "somn treaz" el functioneaza numai foarte rar cu aproximativ viteza sa reala,si in general functioneaza cu viteza centrilor motor si instinctiv.
Centrul instinctiv are de 30.000 de ori mai mult timp decat centrul intelectual.
" Omul trebuie sa-si sacrifice suferinta"
Self-remembering sau amintirea de sine.
Cunoasterea si fiinta

Ideea de fiinta este separata de cunoastere.
Oamenii care se inteleg unul pe altul trebuie sa aiba nu numai o cunoastere egala, ci trebuie sa aiba si acelasi nivel de fiinta. Numai atunci este posibila intelegerea reciproca.
Centrul se imparte in parti pozitive si negative,astfel incat centrul intelectual consta de fapt din 6 parti,fiecare e subdivizata in 3 parti:
- partea mecanica
- partea emotionala
- partea intelectuala
Despre fiecare in parte voi vorbi cu alta ocazie.

Ca o concluzie daca putem sa spunem asa:
" Cine isi aminteste tot ce i s-a spus, va invata sa discearna".

P.D.OUSPENSKY
PSIHOLOGIA EVOLUTIEI POSIBILE A OMULUI
raDonBlaK
raDonBlaK
Detinator
Detinator

Mesaje : 468
Puncte : 1341
Reputatie : 3
Data de inscriere : 17/05/2011
Varsta : 29
Localizare : Romania

http://www.strikecity.forummo.com

Sus In jos

PSIHOLOGIA EVOLUTIEI POSIBILE A OMULUI  Empty Re: PSIHOLOGIA EVOLUTIEI POSIBILE A OMULUI

Mesaj Scris de Dj zorg! Dum Iul 24, 2011 4:57 am

mmm interesant
Dj zorg!
Dj zorg!
Level 2
Level 2

Mesaje : 53
Puncte : 71
Reputatie : 1
Data de inscriere : 24/06/2011

http://www.strikecity.forummo.com

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum